Lupta dintre proprietarii de mall-uri şi companiile ce administrează aceste centre a devenit evidentă odată cu primele luni de criză. Proprietarii presează administratorii să vină cu soluţii pentru creşterea traficului, iar companiile de property management dau vina pe calitatea construcţiei. Cert este că problema funcţionalităţii mall-urilor este evidentă, gradul mare de neocupare din rândul centrelor deschise în ultima perioadă subliniind acest aspect. „Se pune presi
Lupta dintre proprietarii de mall-uri şi companiile ce administrează aceste centre a devenit evidentă odată cu primele luni de criză. Proprietarii presează administratorii să vină cu soluţii pentru creşterea traficului, iar companiile de property management dau vina pe calitatea construcţiei. Cert este că problema funcţionalităţii mall-urilor este evidentă, gradul mare de neocupare din rândul centrelor deschise în ultima perioadă subliniind acest aspect.
„Se pune presiune mare pe administratori pentru că majoritatea mall-urilor din ţară nu merg foarte bine. M-am întors dintr-o delegaţie făcută pe la centre comerciale din Polonia, Slovacia, Cehia şi Ungaria, dar acolo mall-urile sunt pline. Oamenii cheltuie bani. Aici, oricât marketing am face, oamenii nu cheltuie“, a declarat pentru capital.ro Răzvan Gheorghe, managing directorul Cushman & Wakefield, companie de consultanţă axată preponderent pe segmentul comercial.
Potrivit acestuia, majoritatea proprietarilor nu înţeleg încă necesitatea unor servicii profesioniste de property management şi îşi administrează produsele „in-house“, fără rezultate vizibile. El a mai spus că afacerile pe zona de property management stagnează în această perioadă, deoarece nu se mai dezvoltă mall-uri, iar cele existente sunt de proastă calitate.
„Imperativul proprietarilor de a obţine valoare din procesul de property management schimbă ecuaţia în