Disperaţi de incapacitatea factorilor de decizie locali de a rezolva problema lipsei de apă caldă, care afectează circa 100.000 de braşoveni, o asociaţie care reuneşte proprietari de apartamente a trimis un memoriu şefului statului. Clienţii CET oferă chiar şi soluţii de rezolvarea a crizei. După luni de aşteptare, fără perspectiva unei rezolvări imediate şi disperaţi de imobilismul factorilor de decizie locali, reprezentantul unei asociaţii braşovene ce reuneşte proprietari de apartamente şi furnizori de servicii a adresat preşedintelui Traian Băsescu un memoriu în care solicită ajutor pentru rezolvarea „crizei apei calde“.
Preşedintele Asociaţiei Proprietarilor de Locuinţe şi a Operatorilor de Servicii din municipiul Braşov, Niculai Nimirschi, îi solicită şefului statului să se implice atât în rezolvarea actualei crize, cât şi în „prevenirea unei tragedii umane pentru cei 40.000 de abonaţi ai CET“ . Potrivit lui Nimirschi, respectivii trăiesc şi acum cu incertitudinea primirii la iarnă de căldură în apartamente.
Soluţii cetăţeneşti
La întocmirea documentului trimis către Cotroceni a colaborat şi cel care a condus CET Braşov timp de 16 ani, Vasile Chiosa. Acesta a întocmit un plan de redresare a actualui sistem centralizat de termoficare, considerând că în maxim 30 de luni poate fi finalizat. Potrivit memoriului, principalele soluţii identificate pentru eficientizarea sistemului centralizat de termoficare se referă la realizarea unui turn de răcire hiperbolic şi montarea a două grupuri energetice de 40 Mw fiecare.
De menţionat că, pentru unele obiective, s-au făcut deja studii de fezabilitate şi de amplasament. În privinţa costurilor, Chiosa le-a estimat la valoarea de 75 de milioane de euro, sumă ce se va amortiza în maxim 15 ani. Cât despre provenienţa banilor, Nimirschi cere Consiliului Local şi con