Valul puternic al disponibilizărilor lasă fără loc de muncă sute de angajaţi bănăţeni. Primele semne de revenire din criză se arată în industria auto, unde companiile cu sedii în Vest reîncep, timid, angajările.
Companiile din Banat reuşesc, cu greu, să găsească soluţii pentru supravieţuirea pe timp de recesiune şi chiar pentru creşterea productivităţii. În timp ce tot mai multe firme anunţă că nu îşi mai pot plăti angajaţii, companiile din industria de automotive încep să arate primele semne de îmbunătăţire a situaţiei în care au intrat anul trecut.
„În cadrul anunţurilor făcute de companiile care fac disponibilizări colective, societăţile din domeniul automotive nu se mai numără printre marile nume prezente pe listele care ajung la noi”, a spus Liviu Neguţ, directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Timiş. Astfel, unul dintre marii angajatori din Banat, Solectron Flextronics, dă primele semne de ieşire din criză. „Am început să avem mai multe comenzi, iar producţia a crescut vizibil”, a declarat liderul sindical Lucian Malea.
Semne rele pentru firmele de încălţăminte
O creştere a productivităţii se anunţă şi la Delphi România, unul dintre marii angajatori din Vest din domeniul producţiei de componente şi sisteme pentru industria auto, care are peste 8.000 de angajaţi în judeţele Timiş şi Arad, în fabricile din Sânnicolau Mare şi Ineu. Compania a anunţat recent colaborarea cu specialiştii de la Ferrari, pentru dotarea cu mai multe sisteme a celui mai nou model Ferrari, 458 Italia. Este vorba de un sistem de climatizare, arhitectură electronică şi suspensii inovatoare. Aproape două mii de angajaţi vor fi daţi afară, în Timiş, până la sfârşitul lui 2009. Disponibilizările colective au fost anunţate de zece firme timişene, pentru perioada septembrie-decembrie.
„Cele mai multe disponibilizări se