Philippe Prevel, directorul general al Renault Tehnologie Roumanie, a declarat ca strategia centrului tehnologic a fost modificata din cauza crizei, iar numarul final al inginerilor care vor lucra aici ar putea sa nu mai ajunga la 3.000 de persoane, cum estimase initial.
Posturile sunt acum acoperite intr-un ritm mai redus, deoarece RTR cauta ingineri cu o calificare bogata, iar principala tinta este acum repatrierea a cat mai multi ingineri romani care au acumulat experienta in alte grupuri auto. "Din cauza crizei ne mai gandim daca mai ajungem la cifra de 3.000 de oameni. Vom continua proiectul, inca angajam, dar intr-un ritm mai scazut, iar oamenii cautati trebuie sa aiba mai multa experienta", a declarat Prevel.
Centrul RTR este al doilea centru de inginerie Renault din lume, dupa cel din Franta, si deruleaza proiecte de testare si conceptie pentru modelel Logan, dar si pentru gama Renault. Totodata colaboreaza si coordoneaza echipe cu activitati similare in alte centre de productie Logan, precum este cel din Rusia.
Compania a recrutat intr-un interval de 2 ani mai mult de 1.300 de oameni, majoritatea fiind absolventi de facultati cu profil tehnic.
Tinta initiala era ca pana la finalul lui 2009 la Pitesti, Bucuresti si Titu sa lucreze 3.000 de oameni, dar angajarile au fost oprite pentru jumatate de an, timp in care lucrarile la centrul de testare din Dambovita au fost oprite.
Printre inginerii romani repatriati sunt si oameni a caror activitate in industrie depaseste 20 de ani. Unul dintre ei este directorul general adjunct al RTR, Sorin Buse, 49 de ani, care anterior a gestionat proiectul de constructie al fabricii Toyota din Woodstock, Canada. Fabrica are o capacitate instalata de 300.000 de automobile anual, iar productia efectiva a ajuns anul trecut la 140.000 de unitati.
Unde este Titu la un an de la inc