Dacă în unele şcoli găsim şi câte două, trei laboratoare de informatică, nu acelaşi lucru putem spune despre cele de chimie sau fizică. Într-un singur laborator de chimie, elevii nu pot face la fel de multe experimente ca atunci când ar fi trei O parte din laboratoarele şcolare din Brăila nu sunt dotate la standarde europene iar elevii spun că ar vrea să facă mai multă practică. În loc să intre în laboratorul de chimie şi să facă experimente care să le faciliteze înţelegerea fenomenelor chimice explicate în cadrul orelor de curs, elevii ajung în laboratoare, în unele cazuri, pentru teorie sau pentru a privi cum stau, în stative, eprubete şi substanţe.
„La generală cel mai mult îmi plăceau orele de fizică pentru că domnul profesor ne punea să facem experimente. Acum, la liceu, teoria este în floare, iar practica lipeşte uneori” , ne-a spus Florin, un licean de 17 ani. Acesta a mai adăugat că ar învăţa mult mai repede lecţia dacă profesorul i-ar arăta şi partea practică.
„Şcolile au în cea mai mare parte laboratoare noi, moderne atât pe chimie, fizică, biologie cât şi pe informatică. Acestea au fost modernizate şi aprovizionate cu substanţele necesare. Dacă într-o unitatea de învăţământ avem mai multe laboratoare de informatică, în ceea ce priveşte chimia, fizica, biologia vorbim de câte un singur laborator” , a punctat inspectorul şcolar general, prof. Viorel Mortu.
Acesta a mai spus că într-un singur laborator de chimie, elevii nu pot face la fel de multe experimente ca atunci când ar exista trei.
„Urăsc fizica şi chimia. Dar dacă în laboratoare aveam posibilitatea să fac experimente, poate le iubeam. M-am săturat de formule şi tabele”. Ana A., elevă în clasa a IX-a.
Primarul vrea laboratoare şcolare ca în străinătate
Şi primarul Aurel Simionescu şi-a manifestat