Miza reformei din învăţământ este aceea a calităţii actului educaţional, pe lângă aspectele tehnice privind organizarea şi desfăşurarea examenelor, vocaţia şi gradul de pregătire ale dascălilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu.
Ministrul educaţiei consideră izolate cazurile de profesori nepregătiţi, dar admite că de calitatea cadrului didactic depind performanţele şcolare, Andronescu fiind tranşantă în ceea ce-i priveşte pe dascălii slab pregătiţi: „Asemenea oameni nu ar trebui să rămână în sistem“.
În ceea ce priveşte conţinutul propriu-zis al reformei, Andronescu spune că noua lege a educaţiei conţine prevederi care îl vizează strict pe dascăl, a cărui formare trebuie să fie continuă şi care va intra, de acum înainte, mult mai greu în sistem, criteriul fiind dublu: cel al bagajului de cunoştinţe, dar şi vocaţia de mentor. Astfel, noua lege prevede ca, după absolvirea studiilor, cadrul didactic să nu intre direct la catedră, ci să treacă printr-un an intermediar, un an în care va fi sub îndrumarea unui mentor şi la finele căruia va susţine un nou examen. Acest examen va avea o primă probă eliminatorie, prin care i se testează abilităţile de pedagog, după care va susţine o probă teoretică. Astfel, spune Ecaterina Andronescu, selecţia va fi mult mai temeinică, iar profesorii vor fi stimulaţi să se autoformeze.
Miza reformei din învăţământ este aceea a calităţii actului educaţional, pe lângă aspectele tehnice privind organizarea şi desfăşurarea examenelor, vocaţia şi gradul de pregătire ale dascălilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu.
Ministrul educaţiei consideră izolate cazurile de profesori nepregătiţi, dar admite că de calitatea cadrului didactic depind performanţele şcolare, Andronescu fiind tranşantă în ceea ce-i priveşte pe dascălii slab pregătiţi: „Asemenea oameni nu ar trebui să rămână în sistem“.
În ceea ce