Infrastructura de cale ferată din România este grav deteriorată, fapt confirmat şi de accidentele din ultima vreme. În consecinţă, de la 1 ianuarie, vom pierde culoarul Paneuropean, din cauza limitărilor de viteză. Sursa: Florin Băltăreţu
De anul viitor, viteza de rulare pe coridorul IV Paneuropean va fi de 160 kilometri pe oră, faţă de 140 km/oră cât este în prezent. Prevederea este o condiţie impusă de Uniunea Europeană. Florin Dobrescu, liderul sindicatului "Drum de Fier", susţine că România va pierde banii din taxele de tranzit, pentru că niciun transportator nu va accepta să se deplaseze cu viteze de 30-40 de kilometri pe oră.
Oricare dintre noi, pasager într-un tren de călători, trebuie să ştie că viteza redusă de circulaţie a trenului, pe anumite segmente de drum, este indiciul că şina şi trasamentul sunt nesigure.
Florin Dobrescu, liderul sindicatului "Drum de Fier", susţine că în ultimii patru ani nu s-au mai făcut niciun fel de investiţii în infrastructura căilor de rulare. "În 2006, banii pentru reviziile capitale au ajuns pentru revizia a opt kilometri de cale ferată, iar în 2007 pentru doar trei kilometri. Zero în 2008, zero în 2009. Tragedia este că în 2004 şi 2005 au fost reabilitate prin reviziile capitale mai puţin de 100 de kilometri de cale ferată, în toată ţara". Concret, 5.500 de kilometri de şină sunt scadente la reparaţii capitale care nu s-au efectuat şi nu se pot efectua din cauza lipsei de bani.
Dobrescu a mai spus că starea de degradare a infrastructurii feroviare a fost accentuată de inundaţiile din 2005 şi 2006, în condiţiile în care fondurile alocate pentru reparaţii şi întreţinere au fost egale cu zero. Peste poduri care stau să cadă
Termenele la revizie capitală au fost depăşite pentru mai mult de 11.000 de poduri şi podeţe, pe care circulă trenuri de marfă şi de persoane.