Electronic Arts a accelerat lansarea titlurilor „Need for Speed“, ca parte din strategia de a diversifica seria începută acum 15 ani pentru diferite platforme, informează Yahoo News. EA Black Box, divizia canadiană care a creat precedentul „Need for Speed“, a fost trasă pe dreaptă în timp ce alţi dezvoltatori au „asamblat“ trei jocuri diferite pentru trei grupuri de audienţă diferite. Primul, „Need for Speed Shift“, creat de Slightly Mad Studios, a fost lansat săptămâna trecută pentru Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Portable, computere personale, iPhone şi iPod Touch. „Shift“ a renunţat la stilul „de stradă“ în favoarea acţiunii realiste, care seamănă cu „Forza MotorSport“. Ţinta programatorilor a fost să recreeze senzaţia de a fi „tras“ de forţe G laterale în timpul virajelor la viteze mari, în cele 72 de maşini incluse în joc.
„Este ceva ce noi eufemistic numim şofat «first-person»“, a spus Jesse Abney, producătorul jocului „Shift“. Acesta a adăugat că „jocurile gen «first-person shooter» au făcut o treabă foarte bună în ultimii ani în a crea un mediu în care jucătorii să se simtă prinşi în acţiune. Ceea ce am reuşit noi cu «Need for Speed Shift» este că redăm fidel senzaţiile experimentate în cockpitul unei maşini“.
EA va încerca altă trasă cu „Need for Speed Nitro“, creat în stilul arcade şi dezvoltat de EA Montreal pentru consolele Wii şi Nintendo DS. Lansarea lui „Nitro“ este programată pentru 17 noiembrie şi, spre deosebire de „Shift“, acest titlu „Need for Speed“ va da jucătorilor posibilitatea să îşi personalizeze maşinile ori să încerce să scape de poliţie, în stilul „Most Wanted“.
„Când am venit la EA, m-am gândit că ar fi o provocare interesantă să fac un joc «Need for Speed» pentru Wii, care să atragă gameri şi audienţă mare, dat fiind că Wii nu este o platformă axată pe grafică“, a spus Gadi Pollack, producătorul „Nitro“. Acesta a