Retelele sociale nu mai reprezinta demult doar o modalitate de comunicare doar cu persoanele apropiate, ci si un spatiu pentru comunicarea de business sau promovarea unui brand. Succesul unei marci in cadrul retelelor sociale este generat de autenticitatea sa, considera Bob Rapp, head of user communities Vodafone Group.
Prezent in cadrul celei de-a doua editii a evenimentului Webstock, Bob Rapp (foto) considera ca actiunile din mediul online pot avea impact asupra lumii reale. In plus, companiile si brandurile ar trebui sa acorde o importanta mai mare retelelor sociale, in conditiile care majoritatea clientilor lor sunt prezenti in acest mediu.
“E destul de inspaimantator pentru companii sa vada ritmul cu care se schimba lucrurile in social media. Consumatorii sunt acolo, companiile ar trebui sa fie si ele acolo. Consumatorii sunt acolo, intrebarea este: «Vrei sa fii acolo? Sau nu intereseaza?». Unii se tem ca nu au fondurile necesare pentru a investi in social media, insa beneficiaza de aceleasi unelte ca si o companie gigant”, a declarat, pentru Wall-Street, Bob Rapp.
In opinia acestuia, orice brand poate avea succes in cadrul retelelor sociale, totul depinde de autenticitate.
“Un brand este o reprezentare a ceea ce ce faci bine sau rau. Orice brand poate avea succes in retelele sociale daca este autentic. Nu poti sa induci in eroare oamenii in privinta unui brand in social media pentru mult timp. Partea frumoasa a retelelor sociale este ca adevarul despre un brand iese la iveala cu mai multa putere, la fel ca in cazul lucrurilor neadevarate”, spune Rapp.
Oficialul Vodafone considera ca exista inca loc suficient pentru jucatori noi in social media, pe langa retelele sociale importante precum
Facebook sau Hi5, respectiv site-ul de microblogging Twitter. In schimb, succesul noilor jucatori este conditionat de cateva aspecte.