In mai putin de 24 de ore, un tren accelerat si un marfar incarcat cu 3.000 tone de motorina au sarit de pe sine. In cazul trenului de pasageri, deraierea a avut loc din cauza ca suruburile care fixeaza sinele pe traverse fusesera desfacute, arata primele concluzii ale comisiei de ancheta a accidentului care s-a petrecut in noaptea de duminica spre luni, langa Craiova. Nu ar fi vorba de hoti, nici de vreo eroare a ceferistilor, ci de "rea-intentie", spun anchetatorii. Principalul suspect al procurorilor este un muncitor CFR retrogradat din functie pentru probleme medicale.
Intamplator sau nu, dupa accidentul de la Craiova oficialii CFR au anuntat ca salariatii celor trei companii – calatori, infrastructura si marfa – vor primi in cursul acestei saptamani salariile restante. "Incepand de luni, cu eforturi foarte mari, toate fondurile vor fi dirijate numai spre salarii", a declarat pentru NewsIn directorul general al CFR Calatori, Razvan Stoica.
Cristinel Florea, seful Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana, care face parte din echipa de anchetatori, a declarat pentru Romania libera ca exclude posibilitatea ca starea infrastructurii sa fie de vina. "Cineva a desurubat sinele, au fost pregatite pentru a putea fi demontate. Nu exclud posibilitatea sa fie vorba de hotii de fier, dar este putin probabil. Nu au fost sustrase piese, ci doar demontate si lasate alaturi", ne-a explicat Florea.
Ipoteza "mainii criminale" a fost sustinuta si de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, sosit de urgenta la fata locului: "A fost desfacuta de cineva care stie cum trebuie desfacut ca un tren sa nu aiba cum sa treaca fara sa se intample un accident".
Locomotiva si opt vagoane ale acceleratului Timisoara - Bucuresti au deraiat in jurul orei 2.30 din noaptea de duminica spre luni, in dreptul localitatii Carcea, langa Craiova. Nu au existat victime, iar ce