Cel mai mare motor de căutare, Google, joacă pe „teren propriu“ un meci cu gigantul software. Microsoft a lansat, la începutul verii, serviciul Bing, un nou motor de căutare pe internet, prin care vrea să spargă monopolul Google. Va avea puterea să o facă? Între Google şi Microsoft există destule asemănări, poate cea mai importantă fiind calitatea de lider incontestabil, fiecare pe domeniul său. Compania deţinută de Serghei Brin şi Larry Page are 70% din piaţa motoarelor de căutare, iar gigantul lui Bill Gates deţine 80% din cea a sistemelor de operare pentru calculatoare.
Cei de la Microsoft susţin că Bing este creat în aşa fel încât să-i ajute pe utilizatori să găsească informaţia rapid şi eficient. Până aici, nimic nou, pentru că asta încearcă să facă şi celelalte motoare de căutare. Noutatea constă într-un index îmbunătăţit care va oferi rezultate mai relevante pentru nevoile consumatorilor.
Bing beneficiază de o actualizare zilnică a paginii de start şi va împărţi căutările în categorii, precum cumpărături, călătorii, ştiri, hărţi şi videoclipuri. Atât Google, cât şi Yahoo au introdus, de curând, noi caracteristici motoarelor lor de căutare pentru a atrage interesul utilizatorilor, îngreunând astfel misiunea Microsoft.
Diferenţe majore
Am încercat să facem un test comparativ între primele trei motoare de căutare din lume. Evident, am început cu liderul, Google. Pe pagina principală am tastat „Romania“, serverul celor de la Google reuşind să găsească 173 de milioane de afişări cu acest nume în 15 secunde.
Următoarea căutare cu „Romania“ a fost pe Yahoo Search, care a găsit 654 de milioane de afişări după această căutare, în 12 secunde. Ultimul în Top 3, Bing, a reuşit să găsească numai 72 de milioane de afişări cu „Romania“, însă motorul dezvoltat de Microsoft nu arată şi timpul necesar acest