Să mănânci la mii de metri altitudine este o experienţă ieşită din comun. De aceea, firmele de catering aerian au mereu acelaşi scop: să-şi satisfacă clienţii printr-un nivel înalt de calitate şi securitate alimentară.
Oricât de scurtă ar fi călătoria cu avionul, serviciul de catering este, de obicei, un motiv de distracţie, o sursă de conversaţie şi un mod de a face călătoria să pară mai plăcută. Meniul din avion trebuie să fie uşor şi atractiv, de aceea este pregătit special pentru a fi consumat în timpul zborului, cu câteva ore înainte de decolare. Mâncarea este preparată la sol, într-o bucătărie centrală, unde este pusă în caserole şi împachetată. Apoi se depozitează în nişte frigidere, pentru a fi ţinută la o temperatură sigură, împiedicându-se dezvoltarea microorganismelor.
Frigiderele sunt transportate până la avion în nişte camioane frigorifice. Odată ajunsă la bordul aeronavei, mâncarea este încălzită conform specificaţiilor bucătăriei centrale şi este gata pentru a fi servită pasagerilor.
Meniul de la bordul avionului
În 1934, compania aeriană American Airways, actualmente American Airlines, a început să ofere pasagerilor săi o gustare în timpul zborului. Un an mai târziu, compania a implementat primul serviciu de catering, oferind călătorilor mâncare caldă la bordul avionului. În acea vreme, escalele se făceau la fiecare patru ore pentru aprovizionarea aeronavei cu combustibil şi alimente gătite, care se păstrau la o temperatură adecvată în nişte termosuri mari speciale.
În prezent, meniurile pregătite de bucătari renumiţi pentru marile companii aeriene sunt variate, în funcţie de biletul cumpărat. Unele companii de zbor oferă în cadrul serviciilor de la bord posibilitatea de a comanda un meniu individual. Dacă urmaţi o dietă, aveţi posibilitatea să faceţi o comandă cu cel puţin 48 de ore înainte de decolare, c