Mai putin afectate de somaj decat barbatii in perioada recesiunii, femeile au perspective mai bune in ceea ce priveste puterea de cumparare. "Femeia este viitorul barbatului" - aceste celebre cuvinte ale lui Aragon au fost preluate, usor modificate, de Goldman Sachs si de Boston Consulting Group (BCG). "Viitorul economiei este in mainile femeilor", spune banca cea mai viguroasa de pe Wall Street si grupul de consultanti cel mai sic din America, citati de cotidianul francez Le Figaro, transmite Agerpres.
Cele doua institutii au publicat, una dupa alta, un studiu intitulat "The Power of the Purse" (Puterea portofelului) si o lucrare, "Women Want More" (Femeile vor mai mult), consacrate sexului frumos. Concluzia lor este aceeasi: "piata emergenta" care va dinamiza economia in urmatorii cinci ani nu este nici China, nici India, ci "al doilea sex", pentru a cita expresia scriitoarei Simone de Beauvoir.
Este de mentionat in primul rand rezistenta femeilor in timpul recesiunii. Canadienii au observat ca, in primul semestru al acestui an, pe o piata a muncii in scadere, 50,6% din locurile de munca erau ocupate de femei. In Statele Unite, rata somajului feminin este mult sub cea a barbatilor (7,6% si 10,1% respectiv). Aceeasi constatare este valabila in Franta, din motive similare: femeile lucreaza mai putin in industrie si constructii, sectoarele cele mai afectate de criza, formand grosul personalului din sanatate si invatamant, care nu au fost afectate.
In urma unui sondaj efectuat pe un esantion de 12.000 femei din 22 tari, Michael Silverstein, partener BCG, constata: "Femeile vor fi motorul cel mai puternic al reluarii cresterii mondiale. Majorarea in viitor a veniturilor lor, care vor creste de la 13.000 la 18.000 miliarde de dolari in cinci ani, va fi mai importanta decat cresterea PIB-ului Chinei si Indiei luate impreuna (avans de 2.80