Autorităţile nu găsesc leacul pentru evitarea accidentelor de tipul celor din Dolj şi Cluj. Sursa: Florin Băltărețu
Câteva şuruburi desfăcute au fost la un pas de a provoca o tragedie feroviară. Acceleratul Timişoara - Bucureşti a deraiat duminică noaptea, în dreptul localităţii doljene Cârcea, şi a provocat rănirea a 15 persoane. Sunt suspectate mai multe persoane, între care şi un angajat CFR, despre care se spunea, într-o primă fază, că ar avea probleme psihice şi că şi-ar fi pierdut locul de muncă. „Este clar că nu sunt probleme la locomotivă sau la vagoane, pentru că au deraiat toate, nu locomotiva sau ultimul vagon, spre exemplu”, preciza, ieri-dimineaţă, Constantin Axinia, subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Câteva ore mai târziu, reprezentanţii Parchetului au făcut primele declaraţii cu privire la posibila cauză a producerii accidentului. „Cu certitudine şuruburile de la calea ferată au fost dislocate şi le-am găsit alături, ceea ce ne duce la ipoteza că infractorii au început să «opereze» înainte de a trece marfarul care a precedat trenul de călători. Activitatea infracţională a continuat apoi până la trecerea acceleratului. Nu putem exclude nicio pistă”, a declarat prim-procurorul Parchetului Curţii de Apel Craiova, Elisabeta Drăguţ.
La rândul său, adjunctul acesteia, Aurel Băjenaru, a precizat că ultimele lucrări la tronsul de cale ferată unde s-a petrecut accidentul feroviar au fost executate în urmă cu patru-cinci ani, ultima verificare având loc duminică, în jurul orei 11.00. În cursul după-amiezii de ieri, un alt tren, încărcat cu produse petroliere, a deraiat la intrarea într-un tunel dintre localităţile Boju şi Valea Florilor, din judeţul Cluj. Şase vagoane s-au răsturnat într-o râpă, iar al şaptelea a ajuns de partea cealaltă a căii ferate. Din vagoane s-a scurs motorină, însă reprezentanţii Inspe