Cu doar opt zile inainte ca reducerile salariale de 15,5% lunar sa trebuiasca sa fie operate in fiecare minister si institutie publica, putini sunt cei care au decis cum se va face exact acest lucru.
Cei de la Bucuresti spun ca deciziile finale vor fi luate de fiecare unitate teritoriala in parte, cei din teritoriu asteapta decizii de la nivel central. Si cu totii asteapta ca legea sa fie publicata in Monitorul Oficial.
In proiectul de lege privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice se arata: "In vederea incadrarii in constrangerile bugetare determinate de situatia de criza economica, in perioada octombrie-decembrie 2009, conducatorii autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de modul de finantare, au obligatia de a diminua cheltuielile de personal, in medie cu 15,5% lunar". Modalitatile prin care se va opera aceasta reducere vor fi acordarea de pana la 10 zile libere fara plata, reducerea programului de lucru, combinarea celor doua variante, sau "alta varianta cu efect echivalent".
"Nu am luat inca o decizie privind reducerea cheltuielilor", spune Cristian Poteras, primarul Sectorului 6 din Bucuresti, precizand ca probabil va fi o decizie unitara pentru toti angajatii. "La nivelul ministerului, sunt 34.000 de angajati. Nu li se va aplica tuturor acelasi regim", spune Daniela Daraban, purtator de cuvand in cadrul Ministerului de Finante.
In cadrul Comisiei Nationale de Prognoza, pe langa cele 15 disponibilizari prevazute in ultima rectificare bugetara, se vor reduce cheltuielile salariale cu 15,5% fie prin reducerea programului de lucru, fie prin concediu fara plata. "Fiecare angajat va putea sa aleaga dintre cele doua variante. Insa mai intai trebuie ca legea sa fie publicata", spune Ion Ghizdeanu, seful institutiei.
"Asteptam publicarea legii", spune Miron Moldoveanu, director in Directia de Buget al Ministeru