Aproximativ 24% dintre companiile din România şi-au menţinut bugetele de marketing la nivelul celui din 2008, chiar şi în contextul crizei economice, potrivit unui studiu efectuat de compania de marketing direct şi call center Linea Directa Communications. 13,55% dintre companii au crescut bugetele de marketing pentru a-şi majora cota de piaţă, se arată în cercetarea celor de la Linea Directa. La polul opus, doar 13,55% din respondenţi au declarat că au redus bugetele de mark
Aproximativ 24% dintre companiile din România şi-au menţinut bugetele de marketing la nivelul celui din 2008, chiar şi în contextul crizei economice, potrivit unui studiu efectuat de compania de marketing direct şi call center Linea Directa Communications.
13,55% dintre companii au crescut bugetele de marketing pentru a-şi majora cota de piaţă, se arată în cercetarea celor de la Linea Directa. La polul opus, doar 13,55% din respondenţi au declarat că au redus bugetele de marketing şi promovare c u 30-50% şi doar 6,78% au avut modificări semnificative de peste 50%.
Companiile din FMCG şi pharma au cele mai mari bugete de marketing
Studiul mai arată că, în ciuda situaţiei econimice dificile, companii din industrii precum cele financiar bancar, FMCG şi pharma au alocat cele mari bugete pentru marketing, sumele ajungând la peste 250.000 de euro. În acelaşi timp, cele mai mici bugete de marketing şi comunicare se regăsesc în sectorul energetic, auto, turism şi IT.
Aceşti bani sunt cheltuiţi în special în campanile de mass marketing, în promovarea online, în distribuţia de cataloage, mailing şi PR. În schimb, cele mai mici bugete sunt alocate pentru emailing, telemarketing, pentru trimiterea de SMS-uri şi mobile marketing.
e-mailingul şi distribuţia de cataloage, cele mai folosite canale de comunicare
În ceea ce priveşte canalele de comunicare, cele mai folosi