Staţiile au pierdut în această vară, în mediul urban, 13% din audienţele înregistrate în urmă cu un an. Audienţa Kiss FM, postul cu cei mai mulţi ascultători, a scăzut cu 1,4% în mai-august 2009. Radio 21 este cel mai mare perdant al verii, după ce audienţa i-a scăzut cu 43%. Ca şi când criza financiară şi dificultăţile din industria de publicitate nu ar fi lovit destul de puternic radiourile româneşti, acestea se confruntă şi cu scăderi ale audienţelor medii zilnice. Potrivit ultimului val de măsurători, realizat în perioada 4 mai – 16 august, audienţa totală a posturilor de radio a scăzut, la nivel urban, cu 13% faţă de cea înregistrată în vara anului trecut.
Lider în oraşe este Kiss FM, cu o medie zilnică de 1,28 milioane de ascultători. Totuşi, audienţa postului a scăzut cu 1,4% faţă de cea din perioada similară a lui 2008. Pe locul secund se află Radio România Actualităţi (RRA), având 1,22 milioane de telespectatori, cu 3% mai puţini decât în vara anului trecut.
Aflat pe locul al treilea în clasamentul audienţelor radio, postul Europa FM (-8,7%) are totuşi cea mai mare cotă de piaţă la nivel urban. Staţia a avut market share (timpul petrecut de ascultător pe un post de radio) de 15,2%. Plecarea cuplului Daniel Buzdugan - Mihai Morar, în iunie 2008, a adus în impas Radio 21, care a suferit cea mai mare pierdere de audienţă la nivel urban: -43,7%.
Radio 21, în picaj
Dacă în vara anului trecut era ascultat de 1,24 milioane de persoane, în mai-august 2009, staţia nu a reuşit să atragă nici măcar 700.000 de ascultători. Mai mult, şi în Capitală postul a a fost cel mai „lovit“, audienţa medie zilnică scăzând cu 53,4% faţă de mai-iunie 2008.
La polul opus, Radio ZU a beneficiat de „achiziţia“ celor doi „matinali“, Buzdugan şi Morar, şi a devenit în numai câteva luni liderul audienţelor radio din Bu