Spre deosebire de alte industrii de consum care au anunţat cu optimism că momentul cel mai dificil al crizei, atins în lunile mai - iunie, a fost depăşit, vânzările de bere au avut abia în iulie şi august cele mai mari scăderi, tocmai într-o perioadă în care berarii îşi pun cele mai mari speranţe. Vânzările de bere au înregistrat scăderi de peste 20%, în lunile iulie şi august, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa berii înregistrând o scăde
Spre deosebire de alte industrii de consum care au anunţat cu optimism că momentul cel mai dificil al crizei, atins în lunile mai - iunie, a fost depăşit, vânzările de bere au avut abia în iulie şi august cele mai mari scăderi, tocmai într-o perioadă în care berarii îşi pun cele mai mari speranţe.
Vânzările de bere au înregistrat scăderi de peste 20%, în lunile iulie şi august, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa berii înregistrând o scădere de 15% pe primele 8 luni ale anului.
Vânzările au totalizat după primele 8 luni ale acestui an 12,4 milioane hectolitri, în scădere cu 15% faţă de anul trecut, când au însumat 14,6 milioane hectolitri după primele 8 luni, se arată într-un comunicat al producătorului berii Tuborg, United Romanian Breweries Bereprod (URBB).
„Pe lunile de vară, scăderile au fost mai mari decât în perioada anterioară. Luna iulie a fost mai ploioasă decât anul trecut. Nici creşterea pieţei din ultimii ani nu a fost ceva obişnuit, iar acum vedem şi efectul negativ, la fel de rapid cum a venit şi creşterea”, a declarat preşedintele URBB, Shachar Shaine.
Şi preşedintele companiei Ursus Breweires, Stephan Maria Weber, consideră că scăderea actuală a pieţei a fost determintată şi de creşterile spectaculoase din ultimii ani. „Putem spune că în 2008 s-a atins un vârf de creştere în consumul pe piaţa berii, după câţiva ani de creştere spectaculoasă pe aceas