Producatorul de conserve de legume si fructe Conserv Buftea, cu afaceri de 5,5 mil. euro anul trecut, realizeaza 40% din vanzari prin contracte pentru productia de marci private atat pentru lanturile de retail, cat si pentru alte companii cu activitate in industria alimentara.
"Aceasta este in prezent tendinta pietei. Productia de marci private afecteaza intr-o oarecare masura brandul companiei, insa daca in aceasta perioada nu producem pentru marcile private, o vor face altii, pentru ca este o masura care se regaseste in strategia multor companii pentru a mentine volumul de vanzari", a declarat Marieta Dumitrescu, directorul de vanzari al Conserv Buftea, mentionand ca majoritatea contractelor au fost demarate anul acesta.
Si producatorii mari precum Danone, European Drinks, CrisTim sau Orkla au semnat contracte cu retailerii pentru productia de marci private, in conditiile in care vanzarile de branduri proprii nu mai cresc cu peste 10%, cum se intampla in anii anteriori.
Astfel, producatorul brandului de conserve Buftea, va obtine circa 2 mil. euro din vanzarile realizate pentru marcile private ale retailerilor Metro (Aro), Cora (Cora, Winny) si Billa (Clever), cat si pentru importatorii si distribuitorii Agrirom (importatorul Bonduelle) si Darinne.
Anul acesta, Conserv Buftea va investi aproape 200.000 de euro in repozitionarea brandului Buftea pe segmentul mediu-superior printr-un rebranding si o campanie de promovare a portofoliului de produse. "Asteptam in urma acestor investitii o crestere de 20-25% a vanzarilor anul viitor", a adaugat directorul de vanzari al companiei.
Pentru anul acesta reprezentantul Conserv Buftea estimeaza o stagnare a afacerilor, dupa o scadere intre 10 si 15% in primele opt luni ale anului.
Conserv Buftea, companie tranzactionata pe piata Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti, este controlata de trei oam