Primul tren modernizat de Metrorex circulă pe Magistrala 1, între Pantelimon şi Dristor. Conducerea Metrorex a instalat pe trenul 1117-2117 „Haga“ geamuri rabatabile pentru sporirea ventilaţiei din vagoane şi va extinde această soluţie la toate trenurile.
Prima garnitură de metrou pe care au fost instalate geamurile rabatabile circulă pe Magistrala 1, între Pantelimon şi Dristor, şi poartă numele oraşului olandez Haga. Decizia de a monta geamuri rabatabile pe garniturile noi de metrou a fost motivată de directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
„În scopul creşterii confortului călătorilor, Metrorex intenţionează să suplimenteze ventilaţia mecanică din saloanele de călători ale trenurilor de metrou prin montarea de geamuri rabatabile“, a declarat pentru «Adevărul de Seară», Gheorghe Udrişte.
Mai citeşte şi:
Video-interfon, „S.O.S., nu vine metroul!“
De asemenea, directorul Metrorex a explicat de ce s-a ajuns la montarea geamurilor rabatabile. „Am luat această decizie deoarece publicul călător reclamă o stare de disconfort în trenuri atunci când este cald sau când este foarte mare aglomeraţie în vagoane“.
Trenurile nu au aer condiţionat
Directorul Metrorex a explicat că trenurile nu au aer condiţionat, ci doar o instalaţie de ventilaţie mecanică forţată, ceea ce înseamnă că aerul este introdus mecanic prin nişte dispozitive şi astfel ajunge în vagoane.
Părerile călătorilor în privinţa montării geamurilor rabatabile sunt împărţite. Gall, în vârstă de 33 de ani, este de acord cu implemetarea sistemului de geamuri rabatabile. „Este bine să fie aer proaspăt în metrou“, a spus tânărul.
Şi alţi călători sunt de acord cu el. „Sunt necesare şi aceste geamuri. Să termine cu aerul condiţionat, este mai bun aerul natural“, a spus Valeria Grecic, în vârstă de 80 de ani. Unii că