Piaţa maşinilor second-hand nu a existat până recent în România, pentru că vânzările de autovehicule noi mergeau foarte bine, însă acest lucru trebuie să se schimbe, a declarat, miercuri, directorul de marketing şi comunicare al Trust Motors, Radu Cristian.„Despre piaţa maşinilor second-hand din România putem spune că a fost inaugurată abia în cursul acestui an. Până acum am avut doar vânzări neorganizate, cu mici comercianţi independenţi, fără ca reţelele de de
Piaţa maşinilor second-hand nu a existat până recent în România, pentru că vânzările de autovehicule noi mergeau foarte bine, însă acest lucru trebuie să se schimbe, a declarat, miercuri, directorul de marketing şi comunicare al Trust Motors, Radu Cristian.
„Despre piaţa maşinilor second-hand din România putem spune că a fost inaugurată abia în cursul acestui an. Până acum am avut doar vânzări neorganizate, cu mici comercianţi independenţi, fără ca reţelele de dealeri auto să fie implicate prea mult”, a explicat Radu Cristian. Potrivit acestuia, dealerii auto vor trebui să-şi dezvolte operaţiunile ce implică vânzarea de maşini rulate, pentru că „afacerera completă este cea corectă”.
Radu Cristian a explicat că până acum piaţa maşinilor rulate a lipsit în adevăratul sens al cuvântului pentru că nimeni nu a fost interesat să facă acest lucru din moment ce vânzările de maşini noi mergeau foarte bine.
Dealerii se vor reorienta în afaceri
Pe de altă parte, reprezentantul Trust Motors, importatorul şi distribuitorul autovehiculelor Peugeot în România, a estimat că scăderea pieţei maşinilor noi la un nivel de 140.000 de unităţi în acest an (-55% comparativ cu 2008) nu-i va face pe dealeri să închidă porţile, ci să se reorienteze în afaceri.
Mai mult, Radu Cristian a declarat că, în cel mai bun caz, piaţa se va menţine la un nivel relativ constant şi anul viitor, cu toate că