Daca in ultimii 7-8 ani piata berii din Romania a fost obisnuita cu cresteri spectaculoase, anul 2009 va aduce o scadere de 10 pana la 15% a volumului de vanzari la nivel de industrie. In plus, nici inceputul anului viitor nu arata prea promitator, Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul dintre cei mai importanti producatori locali de bere, estimand ca piata de profil nu se va intalni cu cresteri in primele sase luni din 2010.
La nivelul pietei, primul semestru a adus o scadere de 10% a volumului de vanzari, pe fondul crizei economice, care a determinat o diminuare a consumului de bere in primele sase luni.
“Nu cred ca 2010 va fi un an «luminos» pe piata berii. Mai mult nu cred ca vom avea crestere in primele sase luni din an. Poate dupa aceasta perioada. Ce va ramane dupa criza? Va ramane eficienta, stabilitatea in resurse umane si o mai mare atentie la costuri. Probabil vom avea mai putini jucatori in piata, structura acesteia se va schimba”, declara Shachar Shaine (foto).
Potrivit acestuia, vanzarile de bere inregistrate in luni de vara din acest an au fost mai slabe decat cele din lunile de toamna, pe fondul actualului context economic si a conditiilor meteorologice. In prezent, consumul de bere per cap de locuitor se situeaza la 83-84 de litri, valorile de peste 90 de litri/capita urmand sa fie atinse doar peste 3-4 ani, conform estimarilor presedintelui URBB.
In ceea ce priveste rezultatele raportate de URBB in primele opt luni, compania a inregistrat un volum al vanzarilor similar cu aceeasi perioada din 2008. Rezultatele include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare.
Astfel, producatorul de bere a afisat in perioada mentionata un volum al vanzarilor de bere de 1,2 milioane hectolitri. Cele mai mari vanzari au fost inregistrate de marcile Skol si Tuborg. La nivel de pia