Cea mai nouă expoziţie picturală găzduită de Galeria Kronart poartă semnătura pictorului Dumitru Şchiopu. Expoziţia, vernisată ieri, oferă, potrivit lui Gabriel Stan, directorul Kronart, „un prânz de pictură bună”. „Avem de-a face cu o artă abstractă, sinceră, dar o artă care oferă certitudini, stabilitate. Este o artă care ar putea fi oricând vitralii, nu neapărat într-o zonă mistică, a rigorii sau a tensiunii”, a apreciat, ieri Gabriel Stan. Potrivit acestuia, pictorul, preluând modele picturale deja uzitate – ca, de exemplu, pătratul lui Malevich, reuşeşte să aducă „în pictura braşoveană ce nu a mai fost văzut decât poate la Alexandria Gheţie, doar că Dumitru Şchiopu merge pe asimetrie orizontală”.
Tablourile au fost create în urmă cu 20 de ani şi fac parte dintr-o serie picturală mai mare, însă doar acum pictorul a reuşit să le expună. „Tablourile acestea le-am păstrat în cutii, le-am arătat prietenilor şi am insistat să le expun, însă nu s-a putut. Dacă toate picturile mele ar fi fost expuse, ar fi fost altceva. Însă pe multe dintre ele a trebuit să le vând”, a mărturisit, ieri, la vernisaj, pictorul, dezamăgit de situaţia artei din Braşov. Cea mai nouă expoziţie picturală găzduită de Galeria Kronart poartă semnătura pictorului Dumitru Şchiopu. Expoziţia, vernisată ieri, oferă, potrivit lui Gabriel Stan, directorul Kronart, „un prânz de pictură bună”. „Avem de-a face cu o artă abstractă, sinceră, dar o artă care oferă certitudini, stabilitate. Este o artă care ar putea fi oricând vitralii, nu neapărat într-o zonă mistică, a rigorii sau a tensiunii”, a apreciat, ieri Gabriel Stan. Potrivit acestuia, pictorul, preluând modele picturale deja uzitate – ca, de exemplu, pătratul lui Malevich, reuşeşte să aducă „în pictura braşoveană ce nu a mai fost văzut decât poate la Alexandria Gheţie, doar că Dumitru Şchiopu merge pe asimetrie orizontală”.
Tablourile