Prima ipoteză este cea a neglijenţei angajaţilor CFR, însă nici acarul Florin Vlad nu a scăpat de acuzaţii. Procurorii au început urmărirea penală împotriva acarului Florin Vlad, dar şi împotriva angajaţilor CFR care se ocupă de întreţinerea tronsonului Craiova-Caracal. Vasile Nicolae, şeful Districtului Banu Mărăcine, împreună cu Ştefan Vilara, angajat al Districtului şi cel care a făcut verificarea tronsonului respectiv cu o zi înainte, însoţiţi de Victor Frăsinoi, directorul regionalei CFR, au fost aduşi luni, în jurul prânzului, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Craiova pentru audieri.
Anchetatorii spun că au ridicat de la faţa locului mai multe probe care ar putea să-i ducă la cauzele care au determinat producerea accidentului feroviar din localitatea doljeană Cârcea.
Pe lângă amprentele de pe bucăţile de şină, anchetatorii au găsit un chiştoc de ţigară aflat în apropierea şuruburilor rupte. Specialişti de la Ministerul Transporturilor au venit, de ieri, la Craiova pentru a expertiza din punct de vedere tehnic locul accidentului.
Neglijenţa angajaţilor CFR?
Cea mai viabilă ipoteză pe care procurorii o iau în calcul este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu de către angajaţii CFR de la Secţia Caracal - Banu Mărăcine. Echipa care a efectuat lucrări pe tronsonul de cale ferată în zona localităţii Cârcea a fost audiată deja. Potrivit unor surse din anchetă, muncitorii CFR au băgat piatră sub şine şi nu ar fi strâns şuruburile bine. Din cauza trepidaţiilor produse de trenurile care au circulat pe respectivul tronson, şuruburile s-au slăbit şi, în final, au cedat.
Mai mult, oamenii legii spun că săptămâna trecută un vagon special, care măsoară şi filmează defecţiunile pe toată linia, a făcut verificări pe tronsonul de cale ferată de la Severin la Bucureşti. Anchetatorii aşte