Volumul de debut al scriitorului Eugen Gomboş (foto stânga), lansat ieri, la Librăria Şt. O. Iosif, aduce „o viziune originală în proza românească modernă, atât compoziţional, cât şi stilistic şi o tipologie supusă unei analize psihologice minuţioase”, în opinia lui Ion Popescu Topolog, director al revistei Dealul Melcilor. „Îmbinarea dintre real şi fantastic, mai exact o permanentă alunecare în straniu – aceasta este coordonata principală a povestirilor nuvele ale lui Eugen Gomboş. Apoi ne reţin planurile temporale: o mişcare în paralelisme sau în suprapunere, ca în romanele lui Bontempeli. Un alt procedeu, utilizat în mai toate prozele, este visul, însă viziunea asupra visului nu este una romantică, ci mai degrabă psihanalitică”, a detaliat Ion Popescu Topolog. „Supraveghetorii”, volumul de proze scurte propus de Eugen Gomboş literaturii de azi, îl prezintă pe autor drept un „maestru al mijloacelor literare cele mai diverse”. „Eugen Gomboş se mişcă cu dezinvoltură pe toate claviaturile. Reuşeşte să facă şi texte de anticipaţie, există în proza sa şi iubire, însă fără logoreea specifică romantismului, există şi devotament, dar şi unitatea tematică. În opinia mea este un roman rotund, de mare precizie şi concizie stilistică”, a apreciat, la lansare, Virgil Borcan, profesor al Facultăţii de Litere, din cadrul Universităţii „Transilvania” Braşov. Intenţia autorului, potrivit mărturisirii sale, era de a îndemna cititorul „să gândească”, lecturând scrierile sale. „Sunt impresionat că, în ultimii ani, viaţa noastră pare turnată în forme precise. Viaţa pare să fie asemenea unor formulare tipizate, iar noi facem ce ne obligă formularul. Am dorit ca prin acest volum să îndemn cititorii să gândească. Am lăsat loc de întrebări, de îndoială, de gândire”, a declarat, ieri Eugen Gomboş. Volumul de debut al scriitorului Eugen Gomboş (foto stânga), lansat ieri, la Librăria Şt. O. I