Firma Halcrow a finalizat masterplanul pentru zona Aeroportului Craiova, care va fi supus aprobării în şedinţa Consiliului Judeţean (CJ) Dolj de mâine. Masterplanul propune dezvoltarea pe zone în următorii 25 de ani, noi terminale pentru pasageri şi pentru marfă, un parc de afaceri şi unul aerospaţial, dar şi hoteluri, zone industriale sau de servicii.
Halcrow a stabilit că zona de dezvoltare pentru care a întocmit masterplanul trebuie să se întindă pe o rază de cinci kilometri în jurul aeroportului. Firma de consultanţă a calculat o suprafaţă de 80 de hectare necesară dezvoltării infrastructurii aeroportuare şi a „repartizat“ restul de teren până la circa 170 de hectare, aflate în proprietatea CJ Dolj, afacerilor: industrie de înaltă tehnologie, tipuri de dezvoltare hotelieră, comercială, logistică, industrie nepoluantă şi de agrement, industrie aerospaţială (unde dezvoltările pot fi făcute de companii aeriene) şi un parc de afaceri constituit din birouri. „Vom impune un moratoriu în care să specificăm faptul că nu se va mai acorda nici o autorizaţie de construire pe o zonă de cinci kilometri în jurul aeroportului, până când masterplanul nu va fi aprobat“, a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj. Potrivit explicaţiilor acestuia, masterplanul, după ce va fi dezbătut şi aprobat în şedinţa CJ, va reprezenta strategia de dezvoltare a zonei pe următorii 25 de ani.
Terminal pentru curse externe şi încă unul pentru marfă
Masterplanul întocmit de Halcrow prevede pentru dezvoltarea aeroportului, în următorii 25 de ani, un nou terminal pentru pasageri, care să gestioneze numai cursele externe şi care, până în 2030, ar ajunge la un flux de 1,5 milioane de pasageri. Terminalul actual al Aeroportului Craiova ar urma să fie folosit numai pentru cursele interne. Potrivit propunerilor făcute de consultanţi, noul terminal de pasageri va a