Angajaţii de la 112 sunt nevoiţi să asculte pe lângă urgenţe şi cetăţeni care cântă, spun bancuri, povestesc sau vor să ştie dacă le funcţionează telefoanele. Cei care sună aiurea primesc, pe lângă amendă, şi 50 de mesaje succesive pe telefonul mobil, pentru a înţelege că deranjează şi că sunt consumatori inutili de resurse. „112, ce urgenţă aveţi?“, aşa vi se răspunde dacă vă aflaţi într-o situaţie care să necesite intervenţia autorităţilor. În fiecare minut, cel puţin două operatoare de la serviciul 112 din Târgovişte vă vor răspunde, indiferent ce problemă aveţi.
Din păcate, sunt foarte mulţi dâmboviţeni care folosesc acest serviciu, înfiinţat în 2004, pentru a face glume proaste, pentru a înjura sau pentru a face aluzii sexuale. Alţii aleg să sune doar pentru a verifica dacă le merge telefonul, pentru a interpreta arii celebre sau pentru a spune poveşti.
Cele mai multe apeluri, redirecţionate către Ambulanţă
Doar 19% dintre cele 59.579 de apeluri sosite la 112 luna trecută au fost apeluri reale, oameni care au avut probleme şi au necesitat intervenţia autorităţilor. Cele mai multe au fost redirecţionate către Ambulanţă, în jur de 5.200, şi către Poliţie, aproximativ 4.400. Mai puţine au mers către Pompieri, aproape 900 şi către Jandarmerie, în jur de 660.
Restul de 81% dintre apelurile primite nu sunt urgenţe. Sunt oameni care confundă acest serviciu cu cel de informaţii şi cer date despre mersul trenurilor sau sunt revoltaţi că nu au curent, apă sau gaze. „Operatoarele de serviciu sunt nevoite să le explice oamenilor nemulţumiţi că trebuie să sune în altă parte pentru problema lor, întrucât apelul lor nu reprezintă o urgenţă şi că serviciul 112 nu se ocupă cu astfel de cazuri. Dacă nu este o perioadă aglomerată, chiar îndrumă apelanţii către ce servicii să se adreseze“, a declarat şeful Biroului Răspuns