- Diverse - nr. 383 / 23 Septembrie, 2009 Un tren cu 36 de vagoane, care transporta produse petroliere, a deraiat la Boju, in judetul Cluj. Evenimentul constituia a doua deraiere a unui tren pe caile ferate romane si al treilea accident feroviar, in decurs de 24 de ore. Autoritatile inca nu stabilisera cine sunt vinovatii pentru accidente sau daca este vorba despre o mana criminala. Sapte vagoane au au cazut de pe sine, iar din ele au inceput sa se scurga produse petroliere. Constantin Danila, de la Politia TF Cluj, a declarat ca "la locul accidentului sunt scurgeri de motorina din vagoanele care au deraiat". Aproape 3.000 de tone de produse petroliere erau transportate cu trenul deraiat la Cluj. Oficialii Politiei Transporturi au mai declarat ca traficul feroviar este blocat in zona. Din primele cercetari, cauzele incidentului au fost, potrivit prefectului Clujului, Florin Stamatian, cedarea terasamentului. "Vagonul numarul 17 a fost primul care a deraiat, care a dus la ruperea liniei. Curge motorina din vagoane, insa acest aspect nu mai reprezinta un pericol. In acest moment, liniile sunt rupte pe ambele sensuri de mers", declara acesta, pentru "Adevarul". Viceprimarul comunei Cojocna, Balog Stefan, a declarat, luni, corespondentului NewsIn, ca o parte dintre vagoanele trenului care a deraiat la Boju s-au prabusit intr-o rapa si ca in zona in care a avut loc accidentul nu sunt case, si nici vegetatie forestiera. Potrivit viceprimarului, "Aici nu sunt case, nici padure, decat cateva tufisuri. Cea mai apropiata casa este la 2 km. Sunt 6 vagoane care au deraiat, dupa ce a cedat sina de tren, vagoanele fiind la mijlocul transportului. Trenul mergea spre Cluj-Napoca si intra intr-un tunel, cand a avut loc incidentul. O parte din vagoane au cazut intr-o rapa de o adancime de 7-8 m". Directorul CFR Marfa Cluj, Vasile Petrulea, a precizat pentru NewsIn ca transportul de p