Curiozităţile şi frumuseţile Beijingului continuă să atragă tot mai mulţi turişti pe măsură ce vânzătorii dezvoltă noi campanii de publicitate.
Dorinţa turiştilor de a vizita locurile de desfăşurare a Jocurilor Olimpice de la Beijing nu a dispărut. Cu toate că cei 91.000 de vizitatori de la Olimpiadă nu mai pot umple Stadionul Naţional, cunoscut sub numele de „Cuibul de pasăre", arena de atletism a devenit acum un punct turistic major, atrăgând 20.000 - 30.000 de vizitatori pe zi, conform Administraţiei Turismului din Beijing (ATB).
În primele şase luni ale anului 2009, 85,4 milioane de turişti au vizitat Beijingul, cu o creştere de 20,8% faţă de 2008, generând un venit total din turism de aproximativ 127,1 miliarde de Yuani (18,7 miliarde de dolari), cu o creştere de 14,6%. Din octombrie 2008 până în mai 2009, numai „Cuibul de pasăre" a generat încasări de 260 de milioane de Yuani (38,2 milioane de dolari).
Ca răspuns la efectele negative ale crizei financiare şi ale epidemiei de gripă A/H1N1, corpul administrativ turistic din Beijing a dus la bun sfârşit diverse reclame îndrăzneţe pentru a impulsiona piaţa autohtonă, pentru a promova călătoriile şi oraşul pe pieţele internaţionale.
„ATB a implementat trei măsuri majore de stimulare a interesului pentru curiozităţile şi atracţiile capitalei chineze", a spus Zhang Huiguang, directorul administraţiei, la conferinţa de presă din 28 iulie.
Pentru a celebra Festivalul Primăverii sau Anul Nou chinezesc, care cade în ianuarie sau februarie, a fost promovat un pachet turistic special, cu tema „Beijing te invită de Anul Nou". În timpul Festivalului Primăverii din 2009, Beijing a avut 3,2 milioane de vizitatori, cu o creştere de 20% faţă de anul anterior, cu un venit anual din turism de 2,16 miliarde de Yuani (317,6 milioane de dolari), cu o creştere de 32,6% faţă de anul precedent.
P