Noua lege de comercializare a alimentelor, adoptata saptamana trecuta in Camera Deputatilor si care acum asteapta girul presedintelui, ar putea fi o gura de oxigen pentru magazinele de proximitate, precum chioscurile, buticurile sau alimentarele de cartier.
Legea interzice retailerilor sa solicite si sa incaseze de la furnizor plata unor servicii legate de extinderea retelei de distributie a comerciantului si a unor servicii legate de operatiunile si evenimentele de promovare a activitatii si imaginii, potrivit site-ului Camerei Deputatilor. Astfel, retelele mari de magazine care practica aceste taxe vor fi obligate sa transfere aceste taxe in marja comerciala pe care o practica.
Pentru a-si recupera aceste cheltuieli, marii retaileri vor fi nevoiti astfel sa le transfere in pretul la raft.
"Micii comercianti vor fi ajutati de faptul ca supermarketurile si hipermarketurile nu vor mai putea mentine preturile foarte mici de pana acum", explica Silviu Toader, directorul general pe Romania al producatorului de produse zaharoase Perfetti Van Melle.
Diferentele de pret intre comertul modern (supermarketuri si hipermarketuri) si cel traditional (chioscuri, alimentare de cartier) se explica prin faptul ca hipermarketurile practica marje comerciale mult mai mici fata de magazinele traditionale, in schimb castiga din taxele pe care le impun furnizorilor.
Noua lege de comercializare a alimentelor, adoptata saptamana trecuta in Camera Deputatilor si care acum asteapta girul presedintelui, ar putea fi o gura de oxigen pentru magazinele de proximitate, precum chioscurile, buticurile sau alimentarele de cartier.
Legea interzice retailerilor sa solicite si sa incaseze de la furnizor plata unor servicii legate de extinderea retelei de distributie a comerciantului si a unor servicii legate de operatiunile si evenimentele de promovare a activitatii si