Abonamente la teatru la preţuri foarte mici, război televizorului şi promovarea unui brand de cultură pentru Târgu Mureş. Aceasta este strategia adoptată de cei din conducerea Teatrului Naţional din Târgu Mureş, care, împreună cu aleşii locali, vor să promoveze imaginea de capitală a teatrului românesc. Industria de teatru
Directorul Naţionalului mureşean susţine ideea descentralizării şi optează pentru autofinanţare în condiţiile în care banii veniţi de la minister sunt prea puţini.. „Planul meu managerial este o soluţie de finanţare pentru perioada de criză. Suntem teatrul naţional cu cel mai mare volum de muncă şi cu cele mai mici subvenţii”, a declarat directorul teatrului, Vlad Predescu.
Brand cultural pentru Târgu Mureş
Planul managerial prevede revitalizarea teatrelor, chiar ieşirea în stradă şi deschiderea unei tabere de creaţie, pentru care autorităţile susţin că vor da bani. „Suntem între doi coloşi ai culturii, Cluj şi Sibiu, dar sper ca pe umerii acestora să ne ridicăm mai sus decât aceştia”, a mai adăugat sursa citată.
Soluţii radicale
„Vom subvenţiona un număr de bilete pentru a nu îi descuraja pe cei nevoiţi să joace în faţa unei săli aproape goale. Este umilitor şi îşi vor lua lumea în cap. Sunt tineri talentaţi care vor sfârşi prin a se pierde în cine ştie ce isterii televizate”, a precizat primarul Dorin Florea.
Război televizorului
Edilul şef a pus la zid toate producţiile de televiziune, pe care le consideră vinovate de starea deplorabilă a sănătăţii culturale a populaţiei. „Închideţi televizoarele şi sălile de spectacol vor fi pline”, a conchis Dorin Florea. Acesta a făcut apel la puterea exemplului şi a cumpărat abonamentul cu numărul unu în varianta românească, în timp ce varianta maghiară a fost achiziţionată de către preşedintele Consiliului Judeţean, Lokodi Edita.