Atîtea muzee îi lipsesc Capitalei noastre şi, dintre ele, cel mai necesar ar fi, după părerea mea, unul al fotografiei, pentru care un imens material adastă în colecţia dlui Mihai Oroveanu. Biblioteca Academiei Române posedă şi ea un mare număr de fotografii " peste 120.000 " a căror valoare documentară impune clasarea lor sistematică şi, adesea, identificarea personajelor. Ar fi de salvat încă rămăşiţele unor colecţii particulare; am avut, de pildă, pentru cîteva zile, în 1992, un album Carol Pop de Szathmary, cu vederi din ţară de pe vremea domniei lui Cuza, care-i aparţinea rudei mele Bujor Munteanu-Râmnic şi care, împrumutat după aceea altcuiva, nu s-a mai întors. Am şi eu răspunderea unei arhive fotografice considerabile, ilustrînd viaţa a trei generaţii şi, în centrul ei, o biografie de rang european.
Prilejul de a vorbi despre acest subiect mi-l dă o broşură de numai 8 pagini cu poze, pe care am primit-o în dar. Fără dată, ea a fost probabil pusă în circulaţie prin 1890-1895 şi reprezintă a doua publicaţie dintr-o serie destinată difuzării în străinătate şi intitulată La Roumanie pittoresque, reproductions des plus interessants paysages, villes, oeuvres d’art anciennes et nouvelles, sc
Atîtea muzee îi lipsesc Capitalei noastre şi, dintre ele, cel mai necesar ar fi, după părerea mea, unul al fotografiei, pentru care un imens material adastă în colecţia dlui Mihai Oroveanu. Biblioteca Academiei Române posedă şi ea un mare număr de fotografii " peste 120.000 " a căror valoare documentară impune clasarea lor sistematică şi, adesea, identificarea personajelor. Ar fi de salvat încă rămăşiţele unor colecţii particulare; am avut, de pildă, pentru cîteva zile, în 1992, un album Carol Pop de Szathmary, cu vederi din ţară de pe vremea domniei lui Cuza, care-i aparţinea rudei mele Bujor Munteanu-Râmnic şi care, împrumutat după aceea altcuiva, nu s-a mai î