Romania ar fi trebuit sa aiba in 2009 cel putin 500 km de autostrada daca erau respectate termenele de executie ale unor tronsoane precum Bucuresti-Ploiesti (62 km), Cernavoda-Constanta (51 km), Campia Turzii-Gilau (52 km), centura de nord a Capitalei (26 km) sau Timisoara-Arad (32 km). Cat ar fi insemnat acesti kilometri in investitii adiacente? Circa 5 miliarde de euro si probabil sute de mii de locuri de munca.
Numai autostrada A1 Bucuresti-Pitesti (130 km) a atras investitii de peste un miliard de euro in ultimii ani in centre comerciale, spatii logistice, benzinarii, depozite sau unitati de productie. Probabil ca la fel s-ar fi intamplat si cu autostrada A2 Bucuresti-Constanta daca ar fi fost finalizata. Tronsonul Bucuresti-Cernavoda este deocamdata sarac in investitii, pentru ca nu leaga doua orase importante, asa cum se intampla la autostrada A1.
Dezvoltarea portului Constanta, odata cu finalizarea tronsonului Cernavoda-Constanta si a variantei ocolitoare a orasului, ar putea aduce si in aceasta zona investitii de peste un miliard de euro, mai ales in logistica si industrie. Totusi, cea mai atractiva autostrada pentru investitori va fi Bucuresti-Ploiesti, unde deja au fost achizitionate terenuri masive pentru investitiile viitoare.
In numarul curent al Business Construct vom prezenta in detaliu cum va arata cel mai mare parc industrial din Romania, care se va intinde pe o suprafata de 220 de hectare, chiar in apropierea viitoarei autostrazi catre Ploiesti. Interesul pentru aceasta ruta este dovedit si de aglomeratia de spatii comerciale si logistice care se afla in prezent pe DN1 si s-ar putea muta in viitor de-a lungul autostrazii.
Intarzierea proiectelor de infrastructura a condus la pierderea unor investitii majore in ultimii ani, asa cum au fost cele din zona de vest a tarii de langa autostrada Transilvania. Daimler a fost interes