Bancile din Uniunea Europeana intampina consumatorii cu comisioane ascunse, ofera consiliere financiara eronata si furnizeaza informatii precontractuale inadecvate, potrivit unui raport realizat de Comisia Europeana.
Oficialii Executivului european au declarat ca raportul privind relatia bancilor cu consumatorii arata de ce acestea se numara printre cele mai putin populare institutii la nivel comunitar, dupa cum au indicat si alte studii anterioare. Mai mult, oficialii au recomandat ca autoritatile nationale sa-si imbunatateasca reglementarile in domeniul protectiei consumatorului, scrie The Wall Street Journal.
"Bancile trebuie sa-si puna in ordine activitatea, schimbandu-si conduita in ceea ce priveste modul in care isi trateaza clientii, iar autoritatile din statele membre trebuie sa isi indeplineasca obligatiile de a controla aplicarea legislatiei UE pentru consumatori", a declarat Meglena Kuneva, comisarul european al protectiei consumatorului.
Italia conduce detasat plutonul conturilor bancare scumpe
Pretul anual al unui cont bancar variaza puternic la nivel comunitar, de la o medie de 253 de euro in Italia la 27 de euro in Bulgaria, potrivit raportului Comisiei Europene. Conturile din sectorul bancar de retail au cele mai mari comisioane in Italia si Spania, insa si Letonia, Franta, Austria si Finlanda se numara printre statele unde se percep comisioane bancare piperate.
Dirk Smet, purtator de cuvant al Grupului bancilor europene de economii, principalul organism european de lobby din sectorul bancar de retail, a declarat ca cifrele vehiculate in raportul Comisiei nu pot fi comparate la nivel comunitar. "Este extrem de dificil sa stabilesti un standard comun pentru toate cele 27 de tari membre ale Uniunii Europene", a spus Smet.
Marea Britanie ocupa pozitia a 17-a in clasamentul realizat de expertii europeni, cu