Reporterii “Adevărul” au încercat, ieri, să afle de la angajaţii CFR care se ocupă de întreţinerea liniilor de cale ferată cum se pot desface acele şuruburi din cauza cărora ar fi deraiat trenul în localitatea doljeană Cârcea.
Citeşte şi:
Timişoara: Şeful trenului groazei: „În 17 ani de activitate nu am întâlnit aşa ceva”
Timişoara: Şeful trenului groazei: „Când am vrut să trag semnalul de alarmă s-a răsturnat trenul”
Muncitorii spun că şinele de pe acea porţiune de cale ferată sunt mult mai mari şi mai rezistente decât cele din gara Craiova, ceea ce face ca plăcile să se demonteze mai greu.
“Ca să desfacă şuruburile trebuie să tragă doi inşi. Chiar şi cu o cheie specială. Trenul nu putea deraia dacă erau desfăcute doar şuruburile de pe o placă”, a spus un revizor CFR.
Pe de altă parte, oamenii spun că nu s-a mai lucrat la infrastructură de cel puţin 20 de ani şi că respectivele componente erau foarte uzate.
„Pe acolo trec zilnic multe trenuri. Dacă buloanele sunt vechi se pot desface, la asta ajutând şi trepidaţiile trenurilor cu încărcătură mare. Dacă se desface unul sau două nu se întâmplă nimic, dar dacă sunt mai multe desfăcute, atunci fuge şina”, a adăugat un alt întreţinător de cale ferată.
Neglijenţă în serviciu, prima ipoteză
Cea mai viabilă ipoteză pe care anchetatorii au luat-o în calcul este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu de către angajaţii CFR de la Secţia Caracal - Banu Mărăcine.
Se presupune că aceştia nu ar fi strâns şuruburile bine când au aşezat şinele la loc, după o lucrare de întreţinere de acum o săptămână.
Ieri-dimineaţă, o parte dintre imaginile surprinse de locomotiva specială care detectează defecţiunile pe calea ferată şi care a efectuat vineri, în jurul orei 12.00, verificări pe tronsonul Severin - Crai