Dintre posturile comerciale, Europa FM are cei mai mulţi ascultători din mediul urban. Liderul emisiunilor matinale din această vară este cel al postului public Radio România Actualităţi, care este ascultat zilnic, în medie, de 800.000 de persoane. Matinalele reprezintă „motoarele de audienţă“ ale posturilor de radio. În această zonă, de prime-time (orele 7.00 – 10.00), se dau cele mai mari bătălii pentru locul unu. În general, moderatorii-vedetă, cu cât sunt mai glumeţi sau mai acizi, cu atât atrag mai mulţi ascultători.
Totuşi, echipa matinalului de la Radio România Actualităţi, deşi funcţionează pe modelul tradiţional de radio – ştiri interne şi internaţionale, actualitate din trafic şi chiar rubrică pentru copii – se plasează în topul preferinţelor ascultătorilor.
Cârcotaşii: 170.000 de ascultători pierduţi
În ceea ce priveşte radiourile comerciale, cel mai ascultat matinal este cel de la Europa FM, care are o medie de 751.400 de ascultători pe zi, la nivel urban. Audienţa matinalului prezentat de Monica Anghel şi Bogdan Miu a avut o evoluţie constantă în ultimul an.
Nu acelaşi lucru se poate spune despre celelalte staţii care, „lovite“ de apariţia lui Radio ZU, în toamna lui 2008, au înregistrat scăderi importante.
Emisiunea de dimineaţă a Radio România Actualităţi a pierdut, din septembrie 2008 şi până în această vară, aproximativ 137.000 de ascultători. În aceeaşi perioadă, 170.000 de ascultători au „părăsit“ Kiss FM. Totuşi, „Cârcotaşii“ au menţinut la cote înalte matinalul postului în această vară, audienţele emisiunii fiind de 687.900 de ascultători pe zi.
Pro FM a pierdut supremaţia de odinioară. Audienţele staţiei sunt modeste, scăzând şi mai mult în ultimul an. Dacă în toamna anului trecut postul din MediaPro era ascultat de 346.700 de persoane, în vara acestui an, num