O singură companie, cu 30-40 de angajaţi care au acces la e-mail, poate pierde 10.000 euro pe an doar datorită mesajelor spam şi phishing, conform unui studiu realizat de compania IT Assist. Un studiu realizat de IT Assist analizând un total de 1,16 milioane de e-mailuri trimise către 1.700 căsuţe de e-mail ale utilizatorilor din companii, pe perioada unei luni, relevă faptul că 58.13% din aceste mesaje sunt de tip spam sau phishing. Concluzia este că un utilizator de e-mail primeş
O singură companie, cu 30-40 de angajaţi care au acces la e-mail, poate pierde 10.000 euro pe an doar datorită mesajelor spam şi phishing, conform unui studiu realizat de compania IT Assist.
Un studiu realizat de IT Assist analizând un total de 1,16 milioane de e-mailuri trimise către 1.700 căsuţe de e-mail ale utilizatorilor din companii, pe perioada unei luni, relevă faptul că 58.13% din aceste mesaje sunt de tip spam sau phishing.
Concluzia este că un utilizator de e-mail primeşte în medie 22 de mesaje e-mail pe zi din care aproximativ 9 sunt legitime, iar restul reprezintă mesaje nesolicitate.
„Pierderile cauzate de un singur tip de incident IT - mesajele nesolicitate - pot fi foarte importante. O companie cu doar 20-30 de angajaţi, cu acces la e-mail şi care nu foloseşte o soluţie de filtrare a e-mailurilor, poate primi în medie 150 - 200 de mii de mesaje nesolicitate într-un an. Dacă presupunem că un angajat pierde doar 30 secunde cu descărcarea/citirea/ştergerea fiecăruia dintre aceste mesaje, rezultă o pierdere directă de 1.250 ore lucrătoare pe an, adică aproximativ 4.000 de euro pe an (calculaţi la un cost mediu cu fiecare angajat de numai 500 euro pe lună)”, potrivit lui Mircea Mitu, director tehnic IT Assist.
Într-o firmă cu 30-40 angajaţi şi cu productivitate mediu-ridicată unde costul per angajat, incluzând salariul, taxele şi regiile este de c