Compania aeriana ungara Malev, unul dintre primii cinci operatori de linie regulata din Romania, si-a propus sa transforme cursele catre Budapesta din destinatie de tranzit in destinatie turistica, in conditiile in care 60-70% din pasagerii romani care zboara la Budapesta doar tranziteaza acest oras.
"Planul nostru este sa ne concentram pe Budapesta ca oras turistic, pentru ca acesta nu are aceeasi imagine ca alte destinatii pe care le aleg romanii, precum Viena. Vrem sa crestem numarul de pasageri care vin pentru vacante in Budapesta", a declarat Karim Makhlouf, directorul comercial al Malev.
Astfel, compania a incheiat contracte cu toate hotelurile de cinci stele din Budapesta, dar si cu agentiile de turism din Romania, iar incepand cu luna trecuta ofera pachete de weekend, ce includ atat transportul cu avionul, dar si doua nopti de cazare la 229 de euro.
Piata cheie
"Am inceput sa colaboram atat cu hoteluri, cat si cu agentiile de turism din Romania. Ne gandim la parteneriate cu hotelurile din Bucuresti pentru a aduce turisti din Ungaria", a precizat el, adaugand ca nu s-a facut inca o monitorizare a vanzarilor prin agentiile de turism.
Anul trecut compania a transportat 280.000 de pasageri pe rutele din si spre Romania, iar in primele noua luni anul acesta s-au inregistrat 190.000 de calatori. Majoritatea pasagerilor care zboara cu Malev doar tranziteaza Budapesta, de unde aleg zboruri catre alte destinatii europene.
"Pentru noi Romania este o destinatie importanta si o piata cheie, 8% din numarul total de pasageri ai companiei sunt romani. Altfel spus, aproape unul din zece pasageri ai Malev este roman. Planuim sa ne dezvoltam activitatea aici si sa crestem traficul prin atragerea studentilor, familiilor, asociatiilor culturale. Am zburat in luna august la un grad de ocupare de 84%, mai mare cu 2,5% fata de anul an