În ultimele luni, publicul se declară tot mai sătul de prezenţa pe micul ecran a personajelor scandaloase din fotbal, dar televiziunile arată cifrele de audienţă
Joi 17 septembrie, ora 23:55, imediat după meciul Steaua - Sheriff Tiraspol, Gigi Becali intră în direct pe GSP TV. În acel moment, audienţa postului era de 0,3%, aproximativ 34.000 de oameni.
De la primele fraze ale finanţatorului, numărul privitorilor urcă la 182.000, aproximativ 1,6% rating. Dialogul durează 25 de minute, ţinut în viaţă de insistenţa lui Radu Naum. El îşi conservă "resursa Becali", pentru ca stelistul să nu poată intra la postul rival, sport.ro, şi află, printre altele, că "Bergodi m-a dat afară din vestiar, lucru pe care eu nu pot să-l accept, veţi vedea ce măsuri iau". Cînd, 5 minute mai tîrziu, patronul intră pe sport.ro, audienţa canalului creşte cu 25.000 de telespectatori şi Becali anunţă explicit demiterea antrenorului.
"Nu aş putea să fac asta, să-l sun pe Becali inclusiv după un meci al echipei naţionale, dar nu judec pe nimeni pentru că o face. Alături de lipsa de talent, incapacitatea de a scoate rating este unul dintre motivele pentru care nu pot să devin realizator de televiziune. La ziar sîntem mult mai feriţi de aceste personaje, le putem diminua prezenţele", spune Cătălin Tolontan, redactorul şef al Gazetei Sporturilor. În ultimul an, jucătorii sau antrenorii au apărut de şapte ori mai mult pe pagina 1 a ziarului decît preşedinţii de club. Aceştia au devenit personaje aproape marginale în paginile ziarelor, dar publicul rămîne pe retină cu senzaţia oferită de televiziuni.
Discuţia despre raportul audienţă - calitate şi compromisiurile pe care le fac realizatorii TV naşte o magmă polemică pe bloguri. "Publicul are un tip de ipocrizie. Critică aceste apariţii, dar le consumă", spune Cristian Geambaşu, editorialist la G