Cazul "Scânteia", din urmă cu o lună, pare să nu îi pună pe gânduri pe cei care veghează la siguranţa transportului public.
În timp ce accidentele de acest fel se înmulţesc rapid, în preajma marilor oraşe, operatorii de microbuze autorizate comit nereguli incredibile: maşini supraaglomerate, călători fără bilete, şoferi care lucrează ilegal de mult pentru a face bani şi chiar întreceri între maşinile de pe liniile care au bucăţi de traseu comune. Evz.ro vă prezintă un filmuleţ realizat cu camera ascunsă într-un astfel de microbuz, care efectuează curse în apropierea Capitalei.
Înregistrările video au fost surprinse în cursa Bucureşti - Bragadiru. Cea mai mare parte din populaţia activă a acestui oraş ilfovean lucrează în Capitală, astfel încât oamenii se văd nevoiţi să parcurgă zilnic circa 10 kilometri, pentru care apelează la serviciile RATB sau ale firmelor de maxi-taxi. Cursa pe care am urmărit-o are ca puncte de plecare/sosire Şoseaua Antiaeriană şi ieşirea din Bragadiru. Traseul este străbătut de alte cinci curse, două ale RATB şi trei de maxi-taxi.
De aici se naşte competiţia. În goana după călători, microbuzele nu respectă orarul de plecări şi sosiri şi chiar ajung să se întreacă pe traseu. Se ajunge chiar la cazuri incredibile, în care şoferul unui maxi-taxi nu opreşte când o persoană îi face semn cu mâna pentru a ajunge primul la o staţie cu mai mulţi clienţi.
1. Călătoria fără bilet
În aceste curse, călătorii primesc bilete doar dacă le cer sau în zilele cu controale pe traseu. Tăierea biletelor este evident în detrimentul câştigurilor patronilor de microbuze, care ar fi nevoiţi să plătească impozite mai mari.
Constituie contravenţie următore faptă: "efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii regulate fără legitimaţii de călătorie" - OUG nr. 109/2005, artico