Sotirios Marinidis, care conduce din iulie P&G Romania, un business de 400 mil. dolari, spune ca orientarea consumatorilor catre produse mai ieftine din cauza conditiilor dificile din piata este inca departe de a fi un fenomen de masa.
Managerul de origine greaca sustine ca scaderile de consum au atins in ultimul an in special produsele considerate "dispensabile", precum balsamul de rufe sau cel de par.
"Am observat ca magazinele cu politica de discount isi accelereaza cresterea, ceea ce este un efect al orientarii consumatorilor catre produse mai ieftine. Acesta nu este insa un fenomen de masa, pentru ca nu se poate spune ca segmentul premium scade puternic in detrimentul celui inferior. Eu vad ca romanii sunt inca selectivi, se uita la pret, dar si la ce primesc in schimbul banilor pe care ii dau pe un produs", afirma executivul.
Discounterele sunt singurele magazine din comertul cu bunuri de larg consum care au continuat in acest an sa-si majoreze vanzarile cu ritmuri de 20-30%, in conditiile in care retelele locale de supermarketuri raporteaza scaderi ale afacerilor in jurul a 20%.
Sotirios Marinidis a revenit in iulie in Romania, dupa patru ani de la transferul sau la subsidiara P&G din Rusia. In perioada
2000-2005 el a fost director de marketing pe diferite categorii de produse si apoi pe tot portofoliul de produse al P&G Romania. Ultimul an inainte de revenirea in tara l-a petrecut in Ucraina, ca director general al subsidiarei P&G.
Consumatorii reactioneaza la fel
"Reactia consumatorilor la criza este aceeasi, fie ca ne uitam la Romania, Ucraina sau Rusia, pentru ca decizia de cumparare este dictata practic de doua lucruri: nivelul veniturilor si gradul de incredere in economie", afirma Marinidis.
Afacerile companiei americane in Romania au revenit anul trecut la nivelul din 2006-2007, de 400 mil. dolari. @N_