Trei izvoare din Carpatii Orientali si 250 de oameni din doua fabrici amplasate in sate de munte aduc 100 mil. euro anual in conturile gigantului Coca-Cola.
In 2002, anul in care ii platea lui Jean Valvis 40 de milioane de euro pentru apele minerale Dorna, gigantul american Coca-Cola facea un pas important pe singurul segment de piata pe care nu-l avea in portofoliu. Achizitia companiei Dorna Apemin a largit portofoliul grupului cu cele trei ape minerale pe care Coca-Cola le detine si in prezent, Dorna, Poiana Negri si Izvorul Alb.
La sase ani de atunci, Coca-Cola este in continuare singura multinationala care se lupta cu marcile locale Borsec (Romaqua) si Izvorul Minunilor (European Drinks) pe o piata de peste 300 de milioane de euro si un consum anual de 60 de litri pe cap de locuitor.
Coca-Cola nu da date despre ponderea vanzarilor de ape minerale in businessul local, dar pe baza datelor de productie de la Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM) rezulta afaceri de circa 100 de milioane de euro pentru companie din apele Dorna, Poiana Negri si Izvorul Alb.
Astfel, in perioada ianuarie-aprilie 2009, Coca-Cola a produs, prin intermediul companiei Dorna Apemin, 49,3 milioane de litri, in scadere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2008, conform datelor oferite de SNAM, iar anul trecut Dorna Apemin a imbuteliat 141 de milioane de litri.
Avand in vedere ca piata apelor minerale se ridica la circa 300 de milioane de euro pe an, la un miliard de litri exploatati anual, rezulta ca numai din vanzarea marcilor Dorna si Poiana Negri, Coca-Cola are afaceri de circa 42 de milioane de euro. Datele despre productia anuala de apa Izvorul Alb nu sunt cunoscute. Pentru Izvorul Alb, licenta de operare si exploatare a acestui izvor s-a obtinut de la Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, care acorda licente de exploatare a izvoarelo