Cel putin 5 mld. euro este valoarea investitiilor pe care le-ar fi atras autostrazile proiectate sa fie finalizate pana in prezent daca s-ar fi respectat termenele pentru tronsoanele Bucuresti-Ploiesti (62 km), Cernavoda - Constanta (51 km), Campia Turzii - Gilau (52 km), centura de nord a Capitalei (26 km) sau Timisoara -Arad (32 km). Daca ar fi fost finalizate aceste proiecte, Romania ar fi avut acum 500 km de autostrada.
In Romania sunt inca din 2007 doar 281 de kilometri de autostrada, A1 Bucuresti-Pitesti si A2 Bucuresti-Cernavoda, ultimul tronson dat in folosinta fiind centura orasului Pitesti (15 km). Numai autostrada A1 (130 km) a atras in ultimii ani investitii de peste un miliard de euro in centre comerciale, spatii logistice, benzinarii, depozite sau unitati de productie, scrie revista Business Construct, care a aparut saptamana trecuta impreuna cu Ziarul Financiar.
Probabil ca la fel s-ar fi intamplat si cu autostrada A2 Bucuresti-Constanta daca ar fi fost finalizata. Tronsonul Bucuresti-Cernavoda este deocamdata sarac in investitii, pentru ca nu leaga doua orase importante, asa cum se intampla la autostrada A1.
Lipsa unei infrastructuri rutiere, dar si insuficienta parcurilor industriale au tinut departe de Romania proiecte majore de investitii. "Investitiile in acest domeniu (infrastructura rutiera - n.r.) vor constitui un plus pe care Romania il asteapta de multi ani pentru a putea atrage proiecte majore si in alte regiuri ale tarii, deficitare in ceea ce priveste investitiile straine directe. In acelasi timp dezvoltarea unor proiecte de infrastructura inseamna influx de capital, tehnologie si know-how. In prezent exista o insuficienta in ceea priveste parcurile industriale dotate cu acces la utilitati care sa permita dezvoltarea unor proiecte de investitii de anvergura", sustine Sorin Vasilescu, director in cadrul Agentiei n