Numărul mare de accidente a determinat autorităţile să monteze separatoare de sens în zonele sensibile. Şoferii indisciplinaţi nu mai pot depăşi pe contrasens, diminuându-se, astfel, riscul producerii accidentelor grave. Potrivit inspectorului principal, Marian Măndescu, de la Serviciul Sistematizare al Direcţiei Rutiere, montarea separatoarelor de sens din beton este una dintre cele mai bune măsuri pentru creşterea siguranţei circulaţiei.
„Când este foarte aglomerat şoferii intră în depăşiri periculoase şi ajung pe contrasens, astfel că riscul de accident prin impact frontal este foarte mare. Aceşti separatori, pretabili pentru drumurile care au câte două benzi pe sens, anulează aceste riscuri şi îi obligă pe conducătorii auto să rămână pe banda lor şi să nu depăşească linia continuă din curbe”, a explicat inspectorul Marian Măndescu.
Descurajează pietonii indisciplinaţi
În caz de accident, datorită formei uşor concave, autovehiculul rămâne practic în separator şi astfel este exclus riscul de a se răsturna pe benzile de pe celălalt sens. „Aceste elemente de siguranţă au şi câteva funcţii secundare. Descurajează traversările neregulamentare ale pietonilor şi împiedică întoarcerile autovehiculelor în zonele interzise”, a mai declarat Măndescu.
Aceste separatoare au fost montate deja, la Ciolpani (judeţul Prahova), între kilometrii 30 +700 şi 32 ai DN1 iar în viitorul apropiat se vor monta şi de la kilometrul 67, aproape de Ploieşti, până la kilometrul 88. Amenajări similare cu cele de pe DN1, asigură siguranţa în trafic în ţări ca Austria, Italia, Olanda.
Poliţiştii spun că se aşteaptă ca, odată cu venirea iernii, valorile de trafic de pe DN1 să crească, consecinţa fiind creşterea riscului de producere a accidentelor. În fiecare zi, pe acest drum trec cel puţin 40.000 de maşini, iar odată cu înc