La inceputul lui septembrie, Helvetansa deschidea cel mai mare multibrand de ceasuri si bijuterii de lux de pe piata romaneasca. Investitia de un milion de euro era unul dintre putinii pasi ai luxului pe o piata care altadata era "perla coroanei". Dupa Afaceri a vorbit cu executivii caselor orologere de top despre viitorul haute horlogerie in Romania si despre locul pe care piata romaneasca il ocupa in regiune.
IWC: "In vremuri de criza si nesiguranta economica, oamenii se indreapta catre valorile sigure"
Henrik Ekdahl, directorul general IWC pentru Europa de Nord, s-a aflat saptamana trecuta la prima sa vizita in Romania, o piata despre care spune ca a fost afectata de contextul economic dificil, dar e convins ca investitiile sunt o strategie corecta, deoarece vor ajuta la deblocarea vanzarilor de ceasuri de lux.
"Zona aceasta, de care sunt responsabil, include 17 tari, atat pietele «consacrate» precum Germania sau Austria care performeaza bine chiar si in criza, cat si tarile baltice, unde PIB-ul a cazut cu pana la 25%. Din fericire, cifra noastra de afaceri e realizata cu preponderenta in pietele majore, dar am observat o evolutie imbucuratoare si in unele tari estice precum Polonia sau Cehia. Si cred ca acest magazin va impulsiona vanzarile si in Romania", spune Ekdahl.
Oficialul IWC afirma ca brandul nu va recurge la disponibilizari avand in vedere ca este una dintre putinele companii din domeniu care nu au decretat somaj partial.
"Dar trebuie sa recunosc ca am remarcat unele schimbari - de pilda, ne e mai greu acum sa vindem modelele din platina, care altadata zburau din manufactura. Clientii tind sa aleaga acelasi model, dar varianta din otel sau aur. Sansa noastra este ca avem o gama foarte larga de modele consacrate, de la ceasuri sport pana la ceasuri clasice, de la ceasuri simple pana la modele complexe precum Gra