Numărul agenţiilor de închiriat rude şi prieteni, în Japonia, s-a dublat în ultimii opt ani. Cea mai cunoscută, Office Agent, are 1.000 de angajaţi. Cavalerul de onoare Ryuichi Ichinokawa îşi ocupă locul printre nuntaşi, îşi drege vocea şi, timp de câteva minute, ţine un discurs înduioşător despre mire şi mireasă. Dar alocuţiunea sa omite un lucru important: faptul că el abia a cunoscut cuplul de miri. De la începutul petrecerii şi până la ultimul karaoke al serii, Ichinokawa a fost parte a unei mari, dar bine intenţionate minciuni.
El e un suplinitor profesionist, exponent al unui sector economic în creştere, care se ocupă cu închirierea de falşi soţi, soţii, cavaleri de onoare, rude, prieteni, colegi, logodnici şi logodnice, pentru a-i scuti pe clienţii lor de stânjeneala de la diferite evenimente sociale, precum nunţi şi înmormântări.
În weekendul trecut, el a avut rolul de unchi al unui băiat de 12 ani şi al surorii lui mai mici, pe care i-a însoţit la un eveniment sportiv al şcolii. I-a încurajat conştiincios, i-a filmat în timpul întrecerilor la care au luat parte şi a participat la curse de alergare pentru adulţi şi copii.
Dacă cineva întreba, el trebuia să se prezinte drept unchiul copiilor, să ia parte la discuţii cu ceilalţi adulţi, iar apoi să se retragă discret. E puţin probabil că îi va mai vedea, în viitor, pe „nepotul“ şi pe „nepoata“ lui, sau pe „sora“ lui – o mamă singură ai cărei copii erau tachinaţi de colegi din cauza absenţei tatălui lor.
Ichinokawa şi-a lansat agenţia sa, Hagemashi Tai (Vreau să te înveselesc), acum trei ani şi jumătate şi are multe cereri: „Se închiriază tot felul de personaje: femei, bărbaţi, tineri şi bătrâni. Desigur, eu nu pot juca toate aceste roluri“. Bărbatul afabil, de 44 de ani, a angajat 30 de agenţi, de ambele sexe şi de toate vârstele, din întreaga Japonie, o