Trei sferturi dintre accidentele produse la manevrarea cu spatele a maşinii sunt, de fapt, încercări de fraudare a companiilor de asigurări auto.
Criza se resimte în ultima vreme şi la companiile de asigurări. Nu neapărat printr-o scădere a încasărilor, ci, mai ales, prin tot mai multe şi mai diversificate tentative de fraudare în domeniul asigurărilor auto. Aflaţi în imposibilitatea de a-şi achita ratele sau rămaşi fără cumpărători, proprietarii de autoturisme încearcă să înşele firmele de asigurări. Prea puţini au însă succes, şmecheriile pe care le utilizează fiind cunoscute de asigurători.
Reţete pentru fraude
Cea mai des întâlnită metodă de fraudare este folosită, de obicei, de persoanele care - rămase fără serviciu ori cu salariile diminuate din cauza crizei financiare - nu mai au cu ce să-şi plătească ratele la maşină. Atunci încearcă să înşele compania de asigurări la care au încheiat poliţa Casco. În urma unui eveniment trucat - fie el accident care produce avarii iremediabile sau incendiu din cauza unui aşa-zis scurtcircuit - solicită asigurătorului daune totale pentru autoturismul avariat. Din banii primiţi îşi plătesc datoria la bancă şi le rămân şi câteva mii de euro în plus, pentru altă maşină.
Altă şmecherie este folosită de comercianţii de maşini second-hand. Metoda s-a răspândit în ultima vreme, generând o adevărată „crimă economică organizată“, după cum o numeşte Procopie Forţan, directorul sucursalei Dolj a Omniasig.
Cei care se îndeletnicesc cu astfel de activităţi au adus maşini din Vestul Europei, însă nu au reuşit să le revândă în România din cauza crizei. Ca să-şi scoată banii investiţi şi ceva peste, le asigură la valori de multe ori duble, prin poliţe Casco încheiate nu direct la companiile de asigurări, ci la brokeri. Distrug apoi maşina şi solicită despăgubirea totală, modalitate prin care îşi sco