Compania Kraft Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata ciocolatei si a cafelei, cu afaceri de 156 mil. euro in 2008, a vandut anul trecut 35 de milioane de tablete de ciocolata Poiana, ceea ce, la un pret mediu de vanzare la raft de 2,7 lei (0,73 euro) pentru o tableta, inseamna incasari de peste 25,6 mil. euro, conform estimarilor ZF.
"Vanzarile marcilor Poiana si Milka se vor mentine aproape de nivelul de anul trecut. Milka este aproape de Poiana ca si volum de vanzari. Momentant nu am observat o revenire a consumului in piata, iar in ultimele luni vanzarile sunt mai mici fata de perioada similara a anului trecut. Trebuie sa tinem cont si ca perioada de vara se caracterizeaza printr-o scadere a vanzarilor, care revin dupa perioada de toamna", spune Doina Cavache, corporate affairs manager al Kraft Foods Romania. Marca Poiana aduce aproximativ 50% din vanzarile totale raportate de Kraft Foods pe segmentul ciocolata, potrivit informatiilor companiei care nu a precizat valoarea acestora. "De la inceputul anului, pretul produselor Poiana a fost majorat cu aproximativ 5% datorita fluctuatiei cursului valutar, pentru ca materiile prime sunt aduse din import."
Valoarea pietei de ciocolata este estimata la peste 200 mil. euro. Kraft detine in portofoliu cel mai vandut brand de tablete de ciocolata, Poiana, in timp ce pe segmentul premium activeaza cu Milka. "Piata ciocolatei va inregistra anul acesta o crestere de pana la 5%."
Consumul anual de ciocolata este in Romania de 2 kilograme pe cap de locuitor (20 de tablete de 100 de grame), spre deosebire de Belgia unde se consuma 5 kilograme, conform datelor furnizate de companie.
Compania Kraft Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata ciocolatei si a cafelei, cu afaceri de 156 mil. euro in 2008, a vandut anul trecut 35 de milioane de tablete de ciocolata Poiana, ceea ce, la un pret medi