Cristina Savuica, country manager la Lugera & Makler, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata locala de recrutare, explica, intr-un interviu acordat Wall-Street, cum a fost primul an de criza in domeniu.
Criza economica a lovit din plin piata locala de recrutare, ceea ce a dus la o scadere dramatica a numarului de joburi disponibile si la o disperare a candidatilor aflati in cautarea unui loc de munca.
“Candidatii sunt disperati. Spre deosebire de anul trecut, se observa o crestere a insistentei celor aflati in cautarea unui loc de munca. Primim CV-uri pe adresele de e-mail personale si sunt cazuri in care candidatii vin personal la sediul nostru pentru a-si lasa CV-urile”, spune Cristina Savuica (foto), country manager la Lukera & Makler, al doilea mare jucator de pe piata locala de recrutare, cu afaceri de 18,4 milioane de euro in 2008 si un profit net de circa 630.000 de euro.
Indiferent de pe pozitia pe care vor sa se angajeze, candidatii sunt mult mai flexibili in ceea ce priveste pretentiile pachetelor salariale.
De exemplu, daca pana anul trecut pentru pozitiile de management erau la moda asigurarile de viata sau abonamentele la sala de fitness, candidatii aflati in cautarea unui loc de munca in conducere renunta din start la aceste beneficii.
Flexibilitatea de care dau dovada candidatii este o consecinta directa a ceea ce se intampla pe piata fortei de munca, in perioada august 2008 – august 2009 peste 250.000 de romani ramanand fara loc de munca, potrivit datelor inregistrate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).
“Scaderea pietei de recrutare este o urmare directa a ceea ce se intampla in economie. Mai mult, toate companiile pe care le vizitez au bugetele (de recrutare – n.red.) inghetate si nu pentru ca nu ar avea nevoie de oameni, ci pentru ca nu stiu ce decizii de business urmeaza sa s