În vremuri de restrişte, când guvernanţii ne anunţă că nu mai sunt bani pentru plata salariilor şi pensiilor, când bolnavii sunt nevoiţi să-şi aducă d'acasă bani pentru medicamente, blonda de la Ministerul Turismului alocă peste 100.000 de euro pentru articole de reclamă şi protocol. Elena Udrea nu se poate abţine când e vorba de risipirea banului public.
Pentru cadourile de sfârşit de an, Elena Udrea are un buget de 94.590 de euro plus TVA, din care vrea să achiziţioneze mii de tricouri, borsete, agende, calendare, precum şi zeci de mii de pixuri. Lista cumpărăturilor se deschide cu achiziţionarea a 1.500 de tricouri albe, din bumbac, la baza gâtului, cu mânecă scurtă, precum şi de 1.000 de tricouri de culoare albastră. Acestea trebuie să fie imprimate pe faţă cu serigrafie cerneală gonflabilă albastră şi ambalate individual în pungă transparentă. În plus, vor fi achiziţionate 1.000 de tricouri polo piquet, de culoare albă, cu fentă albastră, trei nasturi albaştri, cu dublu tighel la mâneci, precum şi 2.000 de şepci, model baseball, de culoare albă.
Udrea vrea să achiziţioneze şi 7.000 de calendare de perete, care să fie ilustrate cu obiective turistice din România. Pe lista cumpărăturilor figurează 1.000 de agende pentru 2010, cu copertă albastră buretată, cu sloganul şi sigla ministerului, 2.000 de stickuri USB de 2 GB, încărcate cu 50 poze cu diferite atracţii turistice din România. Udrea vrea să achiziţioneze şi 7.000 de calendare de buzunar magnetice, 2.000 de borsete albastre, din material textil impermeabil, 7.000 de brelocuri din cauciuc stratificat personalizate cu steagul României. De asemenea, vrea să cumpere 33.000 de pixuri, 3.000 de bloc notesuri de format A5, precum şi 2.000 de bloc notesuri de format A6, 200 de bucăţi de blocnotes de birou, 1.500 de bucăţi de portcarduri cu deschidere tip sertar, de culoare albastru închi